Materiały dodatkowe

Nazwa grupy: „Pod napięciem”
Termin: piątek 16:00-18:00
Lokalizacja: Sala Komputerowe Oławskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku (Oława)

Poniżej znajduje się lista aktualnie opracowanych materiałów uzupełniających do naszych zajęć. Podkreślam jednak, że to nie podręczniki do pracy indywidualnej! Nie omawiam w 100% wszystkiego tego o czym mówimy na zajęciach i nie pokazuję wszystkich przykładów, które realizujemy. Materiały mają pomóc zrozumieć omawiane zagadnienia lub stanowić przypominajkę dla osób chętnych, żeby spróbować powtórzyć projekty w domu. Na pewno pomogą również w przypadku nieobecności.

Materiały:

Materiały dodatkowe #0 Instalacja Scratch4Arduino, spolszczenie i przygotowanie Arduino UNO

Materiały dodatkowe #1 Podstawy Elektroniki, Teoria (napięcie, natężenie i opór)

Materiały dodatkowe #2 Podstawy Elektroniki, Praktyka (multimetr, dioda LED i płytka stykowa)

Materiały dodatkowe #3 Podstawy Arduino (wejścia_wyjścia cyfrowe i analogowe)

Materiały dodatkowe #4: Serwa i silniki

Materiały dodatkowe #5: Zasilanie – stabilizator napięcia

Arkusz z listą materiałów zalecanych do zakupienia do samodzielnej pracy w domu – Semestr I

Materiały dodatkowe #6: Prezentacja z podstawami programowania Arduino

Materiały dodatkowe #7: Serial (interfejs szeregowy) i bluetooth

Materiały dodatkowe #8: Sonary – dalmierze ultradźwiękowe

czujniki <- przykładowy program

Materiały dodatkowe #9: Wyświetlacze

Na skróty:

Lista elementów, których używaliśmy w II semestrze zajęć i gdzie je kupić

Formularz oceny kursu dla rodziców/opiekunów uczestnika

LCD5110_zagadka

Uwagi:

Jeśli któraś część materiałów jest twoim zdaniem trudna do zrozumienia, albo uważasz, że przydałoby się tam jakieś zdjęcie, albo dodatkowy przykład, to daj mi znać! Robię takie coś pierwszy raz i na pewno nie jest idealne. Jeśli mi pomożesz, razem je udoskonalimy!

Napisz swoje uwagi poniżej lub daj mi znać na żywo na zajęciach!

Jeszcze więcej informacji:

Do przygotowania materiałów wykorzystuję min. aplikację internetową Tinkercad. Trzeba założyć sobie konto. Wtedy można tworzyć modele w 3D (nadające się potem do drukowania na drukarce 3D) lub układy elektroniczne, które można nawet zaprogramować bardzo podobnie jak w Scratchu i odpalić symulację, żeby przetestować, czy wszystko działa poprawnie. Nie wykorzystujemy Tinkercada na zajęciach, bo nie został do końca przetłumaczony na język polski, ale wiem z rozmów na zajęciach, że niektórzy są chętni, żeby go przetestować w domu, bo Tinkercad również jest darmowy.

My pracujemy na Scratchu4Arduino, za pomocą którego sterujemy płytkami Arduino Uno.

Link do mojego Pełnego Polskiego Tłumaczenia bloków dla S4A

X